Dag 1 van de reis door flores

2 augustus 2015 - Bajawa, Indonesië

Vandaag vertrekken we. Nog snel een broodje en een malaria pil. Lets go! Wat een prachtige omgeving hier met palmen bamboos en vele soorten bomen. Een mooie tocht gemaakt door de bergen.onderweg zijn we naar het zeer unieke spiderweb geweest! Allemaal rijstvelden in de vorm van spinnen webben. Daarna weer doorgereden naar ruteng puh. We kwamen aan bij een kampung met traditionele huizen. Heel bijzonder om te zien. In ruteng zijn we even op de koffie geweest bij vrienden van onze chauffeur. De koffie was net zo lekker als in Nederland. Tegenover hun huis zat een basisschool dus daar zijn we ook even een kijkje gaan nemen. De paar kinderen die er nog waren lieten ons hun klasje zien. Ze vonden ons wel grappig en vertelden van alles tegen ons wat we natuurlijk niet konden verstaan. De huisjes die je onderweg ziet en de mensen die zich langs de weg staan te wassen doen echt wel wat met je. Ook zie je dat ze ondanks dat ook wel gelukkig zijn. Hun zijn het leven op deze manier gewend dus weten niet beter. Ook weten we nu hoe ze arak maken. Dat is goedkope sterke drank die de locals drinken. Na heerlijk gegeten te hebben is het 20.00. Zijn nu in ons hotel in bajawa en zijn moe na alle indrukken van vandaag. Blij met de chauffeur want dit hadden we op eigen houtje nooit kunnen doen laat staan kunnen vinden. Douchen zit er niet in vandaag want die hebben we niet. Alleen een betonnen bak (mandi) met koud water dus.........deodorant spuiten! Hahahaha! Weltrusten

1. Toon en Anja:
    2 augustus 2015
    SUPER toch wie had dat ooit gedacht Bregje en nie douchen hi hi geniet er nog maar van en groetjes aan linou en juma xxx
  2. Lennie:
    2 augustus 2015
    Wat gaaf 5 dagen door het land reizen! Geniet ze weer!
  3. Michelle:
    3 augustus 2015
    Wat an Amazing reis zijn jullie toch aan het maken, stelletje avonturiers!!