Dag 2 van de reis door flores

3 augustus 2015 - Ende, Indonesië

We reden vandaag vanuit bajawa naar ende. In de ochtend hebben we 2 traditionele dorpen bezocht luba en bena. Het was authentiek en bijzonder om een kijkje te mogen nemen in deze dorpen. De huizen waren van hout en rieten daken. Ook lagen er graven van de overledenen uit het dorp. We hadden koekjes uitgedeeld aan de kinderen. Daarna zijn we verder gereden langs de kust. De stranden hebben groene en blauwe stenen. Die stenen worden geëxporteerd voor de handel. In de middag kwamen we aan in Ende. We hebben heerlijke sate gegeten en soep maar wat daar voor vlees in zat willen we liever niet weten! Nadat we onze spullen gedropt hadden in het hotel heeft de chauffeur ons meegenomen naar het strand voor de zonsondergang. We hebben heerlijke koffie gedronken en pisang goreng gegeten. Het strand was vol met locals die aan het spelen en voetballen waren. Na een indrukwekkende dag zijn we blij weer in het hotel te zijn. Morgen worden we pas om 10.00 uur opgehaald dus kunnen we uitslapen.