Tuk tuk in samosir

13 augustus 2016 - Samosir, Indonesië

hallo allemaal

Vandaag niet echt plannen gemaakt maar je komt zo onderweg wel eens wat tegen. Vanochtend liepen we weg bij ons guesthouse en werden aangesproken door een vijftal meisjes tussen de 14 en 16 jaar. Ze vroegen of we tijd hadden want ze wilde ons wat vragen stellen in het Engels. Natuurlijk hadden Linou en ik wel wat tijd dus we begonnen een gesprekje. De meisjes waren met school naar samosir gekomen om zo in contact te komen met mensen waarmee ze Engels konden spreken. Ze verbleven in een hotel een half uurtje lopen en vroegen ons of dat we mee wilden gaan. Toen we ja zeiden werd er alleen maar gegild van blijdschap. Eenmaal aangekomen bij hun hotel bleken er nog veel meer kinderen te zijn wel zo'n 150. De leraressen kwamen meteen kennis maken en nodigde ons uit even te blijven. Na wat dansen en lachen werden we uitgenodigd voor de lunch. Het was heerlijk en gezellig. Wat bleek nou alle kinderen moesten een Engels examen afleggen en Linou en ik werden gevraagd om die examens af te nemen. De bedoeling was om met ieder kind een gesprek te voeren en de lerares keek ook mee. Opeens merkte je dat de kinderen allemaal wat zenuwachtig begonnen te worden maar met ons als examinators is het altijd leuk. We hebben natuurlijk geen onvoldoendes gegeven dat snappen jullie wel!!!! Het was een super leuke ervaring geweest en zo zie je maar....zonder diploma toch examinators geweest!!!!

S'avonds was er in het hotel een batakvoorstelling en toen die afgelopen was en nog wat zaten te kletsen met een Duits stel en een ander Duits meisje wilde we naar onze kamer gaan maar.......er was die avond ook een live band verderop aan het optreden en JUMA had er wel zin in dus moesten wij wel mee (hahaha). Het was een erg leuke avond geworden waar flink werd gedanst. Om 1 uur vond Juma het welletjes dus zijn we terug naar het hotel gegaan en lekker gaan slapen.

Lieve groetjes

1. Lennie:
    18 augustus 2016
    wat gaaf weer! En wat boffen die kinderen met jullie, want ik denk dat veel toeristen nee gezegd zullen hebben.
    En dan dat dansen....geweldig!
  2. Toon en Anja:
    18 augustus 2016