Penang hill

19 augustus 2016 - Penang Hill, Maleisië

hoi hoi

Vanochtend wilde we naar het strand gaan en we hebben daar even gelegen toen het begon te regenen. Het kwam met bakken uit de lucht vallen en we konden gelukkig schuilen. Uiteindelijk werd het weer droog maar het bleef wat donker en dreigend dus het strand verlaten en inmiddels was het lunchtijd. Tijdens de lunch besloten we ín de middag naar Penang Hill te gaan. Penang Hill is het hoogste punt van het eiland en het uitzicht schijnt geweldig te zijn. We zitten bij een lokaal tentje te eten dat onder het appartementencomplex ligt. We hebben er al een paar keer gegeten en het eten is erg goed. De eigenaar en eigenaresse hebben een paar kinderen en een ervan komt iedere dag uit school daarheen. Het kind is 11 jaar en heet moras. Hij praat wat Engels  en komt even bij ons kletsen. We stellen hem de vraag of hij ooit bij Penang Hill is geweest? Nee is zijn antwoord en vragen hem of hij met ons mee wil. Zijn ogen begonnen helemaal te glunderen en ging het meteen aan zijn moeder vragen. Hij mocht mee maar het was vrijdag middag dus hij moest naar het vrijdagmiddag gebed. We wilden wel wachten op hem dus het was oké. We besloten om een taxi te nemen want het was ongeveer 40 minuten en met de bus doe je er dan wel een 1,5 uur over. Het was erg gezellig en moras was een beetje moe dus ging lekker slapen in de taxi. Eenmaal aangekomen bij Penang Hill hebben we tickets gekocht voor het treintje. Je kon zien dat moras het allemaal wel spannend vond. Het uitzicht was inderdaad geweldig,gelukkig was het helder weer dus konden alles zien. Moras wees ons zijn flat aan waar hij woonde in georgetown. Na wat foto's te hebben genomen lopen we verder en is is ook nog een Hindu tempel en een moskee. We stappen in een golfkarretje en laten ons rondrijden. De man verteld over de huizen op Penang Hill. Er staan daar prachtige enorm grote huizen die nog voor een deel bewoond zijn. Ze zijn allemaal gerestaureerd en opgeknapt. Inmiddels hebben we best wel trek gekregen dus we nemen de trein weer naar beneden. We nemen een taxi en laten ons bij de komtar afzetten. Daar liggen wat winkelcentrums bij elkaar en is vlakbij de flat van moras. De jongens eten lekker bij KFC !!!! Linou en ik besluiten later wel bij het foodcourt gaan te eten. Ze smullen er op los en als ze klaar zijn lopen we naar moras flat. Er waren veel kinderen buiten en die waren natuurlijk allemaal nieuwsgierig wat moras bij ons deed. Na wat kletsen gaan we naar de 16e verdieping met de lift. De ouders van moras zijn blij ons te zien en zijn moeder staat erop ons terug te brengen naar het appartement. We hebben een gezellig gesprek in de auto en ze nodigt ons uit om dinsdag avond bij hun thuis te komen eten. We voelen ons heel speciaal en hebben er nu al zin in. Linou en ik willen nog wat gaan eten dus lopen richting de foodcourt. Daar komen we een stel uit Australië tegen die bij ons in het appartementencomplex zitten. Ze vragen of we met hun willen eten dus dat doen we. Het was erg gezellig en inmiddels is het alweer 23.00 uur. Weer een leuke dag voorbij...... Tot snel