De tempels en georgetown

18 augustus 2016 - Penang, Maleisië

hallo allemaal

Vandaag vroeg opgestaan om een paar tempels te gaan bekijken. In Penang zijn er heel veel tempels maar we hebben er een paar uitgekozen die we graag willen zien. Juma had geen zin om zo vroeg op te staan dus gaan we met zijn tweeën. We beginnen bij de dharmikarama dat is een Birmees boeddhistische tempel. Eenmaal daar aangekomen bleek het zo ontzettend groot te zijn. Het was prachtig om te zien met mooie beelden en veel kleur. De regel is dat je je schoenen uitdoet als je een gebouw in het tempelcomplex wil betreden. Natuurlijk deden wij dat ook en opeens knakte het bandje van Bregje haar slipper. Dat word dus straks op zoek naar nieuwe. Gelukkig kan ze er nog wel mee lopen dus we bekijken het gehele complex en lopen naar de uitgang. Het begint al aardig heet te worden en gaan even op de stoeprand zitten om wat water te drinken. Er stopt een local met een veel te kleine fiets en ze vraagt of we met haar op de foto willen. Linou heeft iedere dag wel een keer een fotoshoot dus ach een foto meer of minder.....maakt niks uit. Tegenover de tempel ligt de chayamangkalaram dat is ook een tempel maar deze heeft de liggende Boeddha. WoW wat is deze tempel ook mooi. We lopen over het complex door naar binnen en daar ligt de Boeddha. Hij is zo groot dat ik hem in 3 keer moet fotograferen anders past het er niet op. Linou en ik kijken onze ogen uit. Er is een hele grote muur die volstaat met urnen en kijken met bewondering naar hoe mooi sommige urnen zijn. Na rondgelopen te hebben besluiten we op zoek te gaan naar de bushalte om naar georgetown te gaan. Na een kwartier zijn we in georgetown aangekomen. Nu moeten we eerst op zoek naar nieuwe slippers dus duiken een winkelcentrum in. De slippers zijn gekocht en besluiten om terug te gaan naar het appartement. Het is inmiddels 13.00 en zijn wel toe aan een frisse duik. In de avond lekker gegeten bij het foodcourt in batu ferrenghi.

Tot snel

1. Lennie: